Orang Baek!!

Saturday, 10 March 2012

TEMPAT MENARIK DI sabah!!




Hye all..Assalamualaikum..smua shat x?? alhamdulillah..
farah syok2baca komen2 yang ada komen kat farah pnya post kn..
tetiba jew farah trnmpk komen sorng ney..
dya ckap yang tmpat2 kat sabah ney menarik..
farah dah kira puas hati dah jelajah sabah ney..
walaupn bru jln2 kat sabah ney tpi mmg puas hati..
mcm2 ada kat sabah..
"macam d kk"..ehhee..

**farah baru prgi kat tmpat2 ney waktu cuti tahun lepas..bulan 12 tue..
besala cuti with family gtu deh..hehehe..


ney kolam air sejuk..sejuk gilerrr....

nie plak kolam air panas..

Kolam air panas Poring dikenali kerana air panasnya mengandungi galian sulfur yang boleh menyegarkan badan. Kolam air panas semulajadi ini amat sesuai bagi menghilangkan rasa penat dan juga sakit sendi bagi mereka yang telah mendaki Gunung Kinabalu.

Para pelancong juga berpeluang menikmati pemandangan yang indah apabila menyusuri jambatan gantung sepanjang 157.8 m dengan ketinggian 41 meter di atas pokok.
Terdapat juga Taman Kupu-Kupu dan Pusat Pemuliharaan Orkid di sini.

**hah!! yang ney plak berdekatan kat tmpat tinggal farah..
xjawu pun..hnya dalam 30 minit gtu smpaila...hehehe..
nie picture dari ats..kalw dah kat tmpat tue mcm xnak balik jew...

nie plak glob..ada tulisan u at here!!!

Tanjung Simpang Mengayau juga dikenali sebagai Northernmost Tip of Borneo. Ia terletak di daerah Kudat, Sabah. Tempat ini merupakan titik pertemuan antara Laut Sulu dan Laut China Selatan.Di Tanjung Simpang Mengayau, para pengunjung boleh menyaksikan pemandangan yang mempersonakan. Tempat ini dikelaskan sebagai salah satu tempat pusat pelancongan yang paling cantik di Sabah.


**yang seterusnya plak kat SEPILOK..
hah!! yang ney mmg jmpa rmai kwan2la..
heheheh.(guraw jew)!!




Pusat Pemuliharaan Orang Utan ini telah ditubuhkan pada tahun 1964 bagi memberikan pemulihan kepada anak orang utan yang hidup terbiar. Hutan Simpan Sepilok terletak di pantai timur Sabah lebih kurang 24 km dari bandar Sandakan.

Pusat ini telah menarik para pelancong dan penyelidik dan memberikan mereka peluang untuk melihat orang utan secara dekat di dalam habitat semula jadinya.

Pelbagai jenis tumbuh-tumbuhan dan binatang yang hanya terdapat di hutan rimba iaitu :
lebih kurang 217 spesis burung, 70 spesis mamalia
dan sekurang-kurangnya 400 spesis pokok kayu.

p/s : macam2 ada kat sabah taw!!











8 comments:

Aizat Shafiq said...

seronoknye gi jalan-jalan kat Sabah..
lame dah tak pegi sane...huhuhu

faradiyana mutussin said...

Aizat Shafiq-p arr lgi..

dyabunga said...

best nye g sabah..dya tak pernah jejak sabah lagi..huhu

محمد شهريل القنيطري said...

blh jadi pemandu pelancong saya x??hihi...melawak jer,mcm nk p jer sabah

C i k P i p i T e m b a m said...

huhu tak pernah pegi sabah lagiii

MaYa MustWany said...

macam best gak ni.tak pernah lagi g.hihihi

poohrist said...

wow best nye..
kita tak sempat sampai lagi dekat sabah..
hurmm bila la agaknya nak pergi sabah ye??
sedih nie..
:(

DEL said...

Macam best je tgk gmbr2 kat sabah ni...